||     UREĐENJE STANOVA       ||       VANJSKO UREĐENJE KUĆE       ||       ARHITEKTURA~TEKSTOVI       ||       KULINARSTVO       ||     FOTOGALERIJA     ||                                                                                                     

03. јануар 2012.

Kokteli



Koktel treba da izazove efekt kod gosta isti kao i prelijepa žena kod muškaraca. Na oko treba da je zavodljiv, na miris uzbudljiv i konačno na okus – božanstven


Kako je koktel dobio ime

Koktel je stimulativno alkoholno piće i u originalu je miks jakih alkoholnih pića, šećera, vode i gorkih pića. Coctail u prijevodu sa engleskog jezika znači “Pijetlov rep”.
Imenu su naravno predhodile borbe pijetlova u SAD-u. Priča kaže da je po završetku borbe pijetlova, pobjednik priređivao zdravicu koju bi plaćao vlasnik pijetla gubitnika. Piće koje se pri tome služilo je bilo sastavljeno od onoliko pića koliko je rep pijetla gubitnika imao boja.
Ali tu nije kraj ovoj priči.
Vlasnik pijetla pobjednika bi prije zdravice iščupao rep pijetla gubitnika I pozvao na zdravicu sve prisutne sa riječima: “LET US HAVE A DRINK ON THE COCTS TAIL” Bilo je to u 15 stoljeću prošlog milenijuma.

 

Povratak koktela na ugostiteljsku scenu

Kokteli u modernom vremenu su bili dugo vremena zaboravljeni I nisu imali značajnije mjesto u ugostiteljstvu sve do 1989.g. kada se pojavio Cosmopolitan. Prvi put ga je napravio Toby Cecchini u njujorškom restoranu “Odeon”, miješajući Absolut Citron vodku, Cointreau, sveže cijeđeni sok od zelenog limuna i sok od brusnice. Bilo je to jednog petka uvečer, 1989. godine. Cecchini je kasnije čak napisao i knjigu o tome, koja se zove, “Cosmopolitan”.
I tada se desio boom koktela u njihovoj primjeni u modernom ugostiteljstvu. Sada gotovo da I nema bara koji ne nudi koktele kao standardnu ponudu u svim varijantama pripreme i posluživanja.



 

Pripremanja koktela možemo podijeliti na tri načina:

  • Tresući u mješaču (Shakeru)
  • Miješajući u barskoj čaši (Mixglass)
  • Miješajući u čaši u kojoj se poslužuje

Koktele dijelimo po sastojcima na:

  • Kokteli sa absinthe-om
  • Kokteli sa pivom
  • Kokteli sa brandy-jem i konjakom
  • Kokteli sa cachaca-om
  • Kokteli sa ginom
  • Kokteli sa rumom
  • Kokteli sa sake-om
  • Kokteli sa tequilom
  • Kokteli sa vodkom
  • Kokteli sa whiskey-jem i burbonom
  • Kokteli sa vinom

  • Vrste koktela

    Aperitiv kokteli - Manhattan Cocktail, Gin Martini, Negroni, Amerikano, Rob Roy… služe za otvaranje apetita. Neki od ovih starih recepata izvrsno se slažu sa raznim predjelima, a naročito svježim ostrigama, tako da ih većina restorana i nudi u toj kombinaciji.
    Super Premium Destilati – su najprodavaniji u kategoriji alkoholnih pića. Osnovna karakteristika ovih koktela su luksuz, life-style i sofisticiranost. Služe se ili sami ili u kombinaciji sa drugim mikserima. Vjeruje se da ako se miješa skuplji, stariji i bolji destilat u koktel, da je samim tim i taj koktel bolji. Po mnogim stručnim mišljenjima to je zaista ili stvar ukusa ili psihološkog treninga, ali ostaje pitanje koliko zaista konzumenti mogu da uoče tu razliku.
    Stari recepti – White Lady, Aviation, Ramos Gin Fizz, French 75, Pegu i Vesper Martini čija je osnova džin u današnje vrijeme su jedni od najzastupljenijih klasičnih recepata koktela. Osim džina, sve više se u upotrebu vraća i američki ražov viski (Rye Whiskey), rumovi preko 12 godina starosti, razni biteri i amaro likeri kao i egzotični brendiji kao što su Pisco (peruanski brendi) i konačno absint.





Vizualni izgled koktela je veoma bitan

Konzumenti koktela danas u velikoj mijeri reaguju na vizualnu stimulaciju, pa je i odgovor koktel majstora fokusiran na to da kreacije koktela budu podjednako dobre kao i njihov ukus. Nije više rijetkost da se vidi kako kelnerica pronosi neki koktel kroz restoran, a da u njemu pliva jestiva orhideja (cvjetovi kao što su pojedine podvrste orhideje – Anacamptis pyramidalis, Calypso bulbosa, Platanthera dilatata i druge, savršen su garnirung ili ukras koktelima). Koktel majstori danas koriste zaista svašta da ukrase svoje koktele, jer kao što je rekao stari Talijan Salvatore Calabrese, jedna od legendi bartendinga, koji je čitav svoj život služio i miješao pića u Londonu:
„Koktel treba da izazove efekt kod gosta isti kao i prelijepa žena kod muškaraca. Na oko treba da je zavodljiv, na miris uzbudljiv i konačno na ukus – božanstven!“
izvor

Нема коментара:

Постави коментар